- Smulkiau
- Peržiūros: 1178
INFORMACIJA APIE MOKYKLOS ŠVIETIMO PAGALBĄ
Mokykloje švietimo pagalbą mokiniui teikia šie specialistai: psichologė, socialinė pedagogė, specialioji pedagogė, logopedė.
Psichologinės pagalbos paskirtis – stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymui mokykloje kūrimą, padėti mokiniams atgauti dvasinę darną, gebėjimą gyventi ir mokytis, aktyviai bendradarbiaujant su jų tėvais (rūpintojais, globėjais).
Elektroninio pašto adresas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Lankyti mokymai:
- 2022-2023 Ypatingi mokiniai, VU, FSF.
- 2022-2023 Karjeros raida ir konsultavimas VU, FSF.
- 2022-2023 Konsultavimas ugdymo įstaigoje VU, FSF.
- 2022-2023 Mokymas ir mokymasis VU, FSF.
- 2022-2023 Priklausomybių psichologija VU. FSF.
- 2023-04-28 Mokymai “Mokyklinio amžiaus vaikų ASEBA klausimynų (CBCL6/18, TRF6/18, YSR 11/18) naudojimas”. 8 val.
- 2023-2024 Psichologinės intervencijos programos vaikams ir paaugliams VU, FSF.
- 2023-2024 Šiuolaikinės edukacinės psichologijos paradigmos VU, FSF.
- 2022-2024 Vaiko psichologinis įvertinimas VU, FSF.
- 2023-2024 Vaikų psichologinis konsultavimas VU, FSF.
- 2023-2024 Vaikų raidos psichologija ir psichopatologija VU, FSF
Vilniaus „Šviesos“ pradinės mokyklos psichologės Gretos Skalauskienės 2024-2025 m. veiklos planas
Socialinės pedagoginės pagalbos paskirtis – padėti tėvams (globėjams, rūpintojams), kad būtų įgyvendinta vaiko ir mokinio teisė į mokslą, užtikrinti mokinio saugumą mokykloje: išsiaiškinti ir šalinti priežastis, dėl kurių mokinys negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti.
Elektroninio pašto adresas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Lankyti mokymai:
- 2022-06-16 Kvalifikacijos tobulinimo seminaras „Įtraukusis ugdymas“.
- 2022-09-14 Kursai ,,Specialioji pedagogika ir psichologija“.
- 2022-10-18 Seminaras „Streso ir emocijų valdymas. Kaip padėti sau ir aplinkiniams“.
- 2022-10-14 Seminaras „Mokytojau, atpažink mano mokymosi sutrikimą ir įtrauk į ugdymo procesą, kad būčiau lygiavertis jo dalyvis“.
- 2023-03-14 Mokymai ,,Kokius nuraminimo metodus taikyti jautriems ar nepaklusniems vaikams?“.
- 2023-03-15 Seminaras „Sensorinių erdvių kūrimas atsižvelgiant į skirtingus vaikų poreikius“.
- 2023-04-28 Dalyvavimas nuotolinėje Vilniaus miesto mokytojų konferencijoje „Integruoto ugdymo patirtys“.
- 2023-11-28 Dalyvavimas Respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje „Įvairiapusės įtraukiojo ugdymo patirtys švietimo įstaigoje“.
- 2024-06-17 Seminaras „Įtraukusis ugdymas“
- 2024-08-29 Seminaras „Efektyvi komunikacija / bendravimas / emocinis intelektas“.
- 2024-09-26 Seminaras „Autizmas ir socialinis supratimas“
Specialiosios pedagoginės pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymosi veiksmingumą.
Elektroninio pašto adresas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Lankyti mokymai:
- 2023-02-13 Mokymai mokyklos mokytojams ir švietimo pagalbos specialistams. Mokymų turinys iš dviejų dalių. Viena tema – „Autizmo spektro sutrikimų turinčių mokinių ypatumai", kita tema – „Struktūruotas mokymas".
- Dalyvavimas ilgalaikės programos mokymuose „Kompetencijų ugdymas pamokoje pasitelkiant personalizuoto ir savivaldžio mokymosi prieigas“. 6 val.
- 2023-04-12 Seminaras dalyko turinio planavimui ir planavimo kompetencijų ugdymui „Pamokos, orientuotos į kompetencijų ugdymą, uždaviniai. Susitarimas dėl sėkmės ir vertinimo kriterijų“.
- 2023-04-17 Dirbtuvės. „Kaip sukurti vizualines pagalbos priemones naudojant kompiuterines programas?“ Picto Selector programa.
- 2023-10-27 SVRKS viešoji konsultacija „Struktūruotas mokymas – dienotvarkės ir veiklų, užduočių struktūravimas“.
- 2023-11-28 Respublikinė mokslinė – praktinė konferencija „Įvairiapusės įtraukiojo ugdymo patirtys švietimo įstaigos“.
- 2023 m. gruodžio mėn. Baigti mokymai „Mokyklų darbuotojų kompetencijos psichikos sveikatos srityje didinimas“. Baigimo pažymėjimas. 32 val.
- Per visus 2023 metus. Dalyvavimas Vilniaus pedagoginės psichologinės tarnybos organizuojama socialinių pedagogų darbo aptarimų grupėse.
- 2024-10-24 d. Dalyvavimas viešojoje kosultacijoje. Ugdymo pritaikymas ir individualizavimas.
- 2024-10-16 d. Viešosios konsultacijos Vaiko gerovės komisijų nariams klausymasis.
- Per 2024 m. Dalyvavimas VPPT organizuojamose metodinėse grupėje.
- Per 2023-2024 m. Specialiosios pedagoginė studijų programos, Logopedijos kvalifikacijos įgijimas, Vytauto Didžiojo universitete, Švietimo Akademijoje.
Logopedinės pagalbos paskirtis - teikti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų.
Elektroninio pašto adresas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.
Lankyti mokymai:
- 2024-02-27 „Sensorinių erdvių kūrimas atsižvelgiant į skirtingus vaikų poreikius“.
- 2024-02-27 „Vizualinės pagalbos kortelės įtraukiajame ugdyme: kaip tinkamai jas naudoti?“.
- 2024-02-27 „Koks yra mokytojų padėjėjų vaidmuo šiuolaikinėje mokykloje?“.
- 2024-06-17 „Įtraukusis ugdymas“, kuriame plėtojo bendrąsias ir profesinio tobulėjimo kompetencijas.
- 2024-08-29 „Efektyvi komunikacija /bendravimas/ emocinis intelektas“, kuriame plėtojo emocinio intelekto kompetenciją.
Logopedės veikla:
- Įvertina mokinių kalbos raidos ypatumus, nustato kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus, specialiuosius ugdymosi poreikius mokykloje.
- Siūlo skirti specialiąją pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų: sąrašą mokinių, kuriems numato teikti specialiąją pedagoginę (logopedo) pagalbą, suderina su mokyklą aptarnaujančia pedagogine psichologine tarnyba ir teikia tvirtinti mokyklos direktoriui, o jam šį sąrašą patvirtinus, pateikia mokyklos vaiko gerovės komisijai.
- Sudaro individualiąsias, pogrupines ir grupines specialiųjų poreikių mokinio/mokinių kalbos ugdymo programas, jas taiko.
- Konsultuoja mokytojus, mokinių tėvus ir kitus asmenis, tiesiogiai dalyvaujančius ugdymo procese specialiosios pedagoginės pagalbos mokiniams teikimo klausimais.
- Rengia ir naudoja mokymo priemones, skirtas specialiųjų poreikių mokinių kalbėjimo ir kalbos sutrikimų lavinimui.
- Dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje, kvalifikacijos kėlimo renginiuose.
- Tvarko ir pildo savo darbo dokumentus.
- Šviečia mokyklos bendruomenę aktualiais kalbos raidos, kalbos neišlavėjimo ar sutrikimų prevencijos ir jų šalinimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais, formuoja mokyklos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūri į specialiųjų poreikių mokinius.
Logopedinių pratybų metu:
- atliekama artikuliacinio aparato mankšta;
- ugdomas girdimasis suvokimas ir kalbinė klausa;
- mokoma taisyklingos garso artikuliacijos;
- mokoma taisyklingo garsų tarimo bei diferencijavimo;
- mokoma žodžių garsinės analizės ir sintezės;
- ugdomas kalbos gramatinis taisyklingumas;
- formuojami regimieji erdvės ir laiko vaizdiniai;
- lavinami smulkiosios motorikos judesiai;
- plečiamas žodynas;
- ugdoma rišlioji kalba.
Mokinių tėvų informavimas. Nuorodos į viešąją informaciją apie įtraukųjį ugdymą:
- https://www.nsa.smm.lt/itrauktisugdyme/
- https://www.youtube.com/watch?v=yIMU9YHTirs
- https://www.youtube.com/watch?v=fRA_JgLfhQ
- https://www.youtube.com/watch?v=KZ0UcU5HnWw
Literatūra
Mokykla neturi specialiosios klasės, taip pat nėra erdvės mokiniams nusiraminimui, poilsiui, atsipalaidavimui ar atsitraukimui pagal poreikius.