Šiltą ir saulėtą gegužės 11 dienos rytą 2b klasės mokiniai leidosi į „Kelionę po Švediją“. Prie „IKEA“ parduotuvės įėjimo klasę pasitiko gidai ir apsaugos darbuotojas. Išklausėme trumpą instruktažą ir susipažinome su ekskursijos taisyklėmis. Gavome liemenes su atšvaitaiss, kuriuos privalėjome dėvėti visos ekskursijos metu.

Ekskursiją tęsėme vaikams gerai pažįstamoje vietoje – šalia žaidimų kambario „Småland“. Čia aiškinomės, ką vaikai yra girdėję apie Švediją. Kalbėjome apie švedų keliautojus ir atradėjus, žymiausius kūrėjus ir išradimus, už kuriuos turime būti dėkingi būtent šios šalies gyventojams, bandėme atspėti, ką reiškia žodis Lördagsgodis ir kodėl jį būtina išmokti kiekvienam vaikui. Domėjomės Švedijos švietimo sistema, sužinojome apie švedų meilę gamtai, karališkąją šeimą ir dar daug visko!

Pakilę į antrą aukštą, sustojome prie sofų. Gidai papasakojo, iš kur atsiranda IKEA baldų pavadinimai ir kokios gražiausios Švedijos vietos juose užfiksuotos.

Taip pat mintimis nukeliavome į Dalarną. Tai vienas žymiausių Švedijos kaimelių, kuriame amatininkai kaip ir prieš 400 metų drožia medinius arkliukus iš vietinės medienos savo vaikams. Bėgant laikui, vadinamieji Dalos arkliukai taip išpopuliarėjo, kad šiandien jais puošiami namai, jie tapo žaismingu interjero akcentu, o Švedijoje apsilankę turistai juos vežasi namo kaip suvenyrus.

Apžiūrėję sofas, keliavome į vaikiškų prekių skyrių. Kalbėjome apie Švedijos gyventojų namus ir bandėme atspėti, kas gyvena parduotuvėje įrengtuose vaikų kambariuose: berniukai ar mergaitės, kiek jiems metų, ką jie mėgsta, kuo užsiima...

Po spėlionių kambariuose pakalbėjome apie mylimiausius švedų augintinius ir laukinę šalies gamtą. Sužinojome, koks yra Švedijos nacionalinis gyvūnas ir kas sieja IKEA su dinozaurais. Prisiminėme nykstančias gyvūnų rūšis ir bandėme jas rasti parduotuvės lentynose.

Švediškame restorane mėgavomės šviežiomis bandelėmis su cinamonu ir apžiūrėjome vertikalųjį daržą. Gidai papasakojo, ką švedai vadina „fika“, iš kur atsiranda ką tik valgytos bandelės ir kuo Švedijoje ypatinga spalio 4-oji.

Sužinojome apie Švedijos kalną Kebnekaisė. Jo viršūnę ištisus metus dengia sniegas, tad ir mes pamėginome jo pasigaminti. Mums padėjo gesintuvai! Pasiskirstėme komandomis ir dalyvavome „sniego“ gaminimo estafetėje.

Pasidžiaugę netikru sniegu, išgirdome pasakojimą apie Švedijos miškus. Sužinojome, kaip IKEA naudoja išteklius, kodėl svarbu tausoti gamtą, iš ko gaminamos prekių pakuotės ir kaip jų forma prisideda prie planetos gerovės. Pažiūrėjome ir kas slepiasi pakuočių viduje: keletą baldų išpakavome, surinkome.

Po ekskursijos sustojome pasivaišinti dešrainiais. Visi ekskursijos dalyviai namo išsinešė po švedišką suvenyrą – atšvaitą su Dalos arkliuku.

Kelionė buvo puiki! Laimingi, sotūs ir pilni įspūdžių grįžome atgal į mokyklą.